Kan man kalla det komplex..?

Okej, viktigt ämne. Det ni kanske inte vet om mig är att jag är faktiskt en rätt så aktiv tjej, men jag väljer att inte visa detta utåt mest för att jag inte vill vara "den tjejen" som postar träningsbilder. Men någonting jag funderat på nu när jag tränar är mest varför jag tränar. Nu ska vi inte överdriva egentligen, jag går mest dagliga promenader och är ute och springer. Till en början kanske det var för att jag hade vissa kroppskomplex, men nu tror jag att det inte är detta längre?
 
Låt oss säga såhär, jag har för det mesta varit en vältränad liten tjej som gått på tamejfan alla sporter tror jag. Men när jag började gymnasiet tyckte jag inte detta var kul längre, jag valde socker och tv-serier. Nu är jag i det stadiet då jag inte riktigt trivs i min kropp. Jag känner mig inte tjock, absolut inte det skulle jag aldrig kalla någon människa. Men jag har bara den här äckliga känslan över att detta inte är MIN kropp, förstår ni? 
 
Jag vill inte vara den som "tränar för att bli smalare" men jag tror nog snart att jag är där, för jag vill må bra i min kropp och känna att jag är den Sofie jag alltid varit. Men just nu verkar kroppen säga nej och att de där extra centimetrarna ska stanna kvar 4 ever. Jag har kört detox och allt möjligt men jag ser ingen skillnad någonstans vilket är jättejobbigt då det faktiskt är svårt att hålla sig motiverad. What to do, så många frågor så få svar. Jag kanske ska lägga ner tränandet och bara vara glad trots att jag inte mår bra?











Kom ihåg mig?


HannaVic logotype