"HAUL" - videor

Det finns en form utav videor, videor som jag personligen tycker är helt totalt meningslösa. De så kallade "Haul" videorna. Nu snackar jag inte om att allt man visar upp är skit. Utan tanken jag har är när man sitter och visar upp saker man köpt på te.x dollarstore för ja, 10 kronor. Vad är det så intressant för? Varför ska man visa upp detta? 
 
"Men Sofie, du lägger ju upp bilder på vad du köper, ÄGD!" Jo, det gör jag. Men det är för att jag vill uppdatera bloggen lite grann med bilder. Samt vet jag att jag har en väldigt speciell klädstil så det kanske kan vara kul att visa upp vad man handlar och vart det kommer ifrån ifall någon annan vill ha någonting liknande. Men för det andra så är kläder en annan femma. Om jag tar kort på en chokladkaka så skriver jag oftast om varför chokladen är där och om kvällen med chokladen. Men nu spårar jag.
 
Saken är den att jag förstår inte vad det är som är så jävla intressant med att sitta och visa upp sin lilla shopping på tre saker ifrån Ö&B. Ett tampongpaket, ett nagellack och en tvål typ. Vem bryr sig ens om att du har köpt dessa saker? Jag tycker väl att det är roligare om du visar upp någonting dyrare du köpt och kanske har samlat dina pengar till. Men att sitta och visa upp sina "kap" på 5-10 kronor i en video? Varför? Är jag helt borta och inte förstår grejen och är helt borta från detta med Hauls?
 
Jag tycker att det är kul att visa upp saker jag köper, självklart. Men då tycker jag oftast att det är kul om jag inte drar så himla mycket uppmärksamhet till det som om det vore värsta grejen. Utan jag skriver ju ofta om varför jag köpte den och så vidare. Nu kanske jag också låter helt blåst, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. 


Malin    •     •   http://nattstad.se/mydailythoughts

Jag håller faktiskt med dig helt, mer eller mindre! Det där med att lägga upp en Haul och bara visa upp massa små saker man har köpt känns jätte ovärt, självklart får de som gör det göra det men änddååå. Varför liksom? Har man köpt något man är jätte glad för och längtat efter så är det ju bara roligt, men ja!
Jag tycker dock att det är skit kul med bookhauls, men det kan ju ha något att göra med att jag är världens boknörd haha. Men då får man massa tips och för det mesta är det inte typ tre böcker utan snarare 10 stycken.
Sen att man lägger upp bilder på sin blogg på saker man har köpt, är ju bara roligt. Bättre det än 1000 egobilder som det lätt kan bli, tycker jag ;)
Blev en rätt flummig kommentar, sorry for that, but you get what I mean huh?

Svar: Hahah! Jo jag förstår dig helt ut och du tänker precis likadant som mig! :)
slutartidens.blogg.se










Kom ihåg mig?


HannaVic logotype